Verifiera ditt bredband 18 februari | ||
Vi behöver din hjälp med att verifiera din bredbandsuppkoppling. Samtliga tjänster pausas tillfälligt, och sen behöver du verifiera vilken lägenhet ditt bredband är anslutet till för att du ska kunna fortsätta. | ||
Mellan 9-13 genomförs ett arbete som påverkar alla dina tjänster från Sappa. När arbetet är klart kan du verifiera din uppkoppling. | 2. En sida som uppmanar till verifiering dyker upp automatiskt i webbläsaren på datorer, smartphones och surfplattor anslutna till bredbandet. Den ligger kvar tills verifieringen är slutförd. | 3. Du fyller i ditt personnummer så kan vi enkelt hitta vilken adress du är folkbokförd på. Sen godkänner du att adressen stämmer och slussas vidare för att skapa en kundprofil hos Sappa. |
När tredje steget är slutfört fungerar dina tjänster som vanligt igen.
Om du stöter på problem Får du inte fram verifieringssidan automatiskt, behöver du ange sidans IP-adress. Det gör du genom att skriva 10.0.0.253 i länkfältet på webbläsaren (där du brukar skriva adresser till hemsidor som ex. sappa.se).
Kommer ditt bredband inte igång fast du verifierat dig, och klockan är över 13:00, starta om din bredbandsutrustning — router och tjänstefördelare om du har en sådan.
Ring sen vårt VIP-nummer på 0770-45 73 47 om det inte hjälper.
Tack för hjälpen!